zaterdag 16 juni 2012

De week in een notendop

Dinsdag: aankomst Sevilla. De auto was van tevoren gehuurd dus die stond al op ons te wachten. Ritje naar Rota al genietend van het landschap en het warme weer. Wat kan het toch verschillen zo'n 3 uurtjes vliegen en je bevind je in een compleet andere wereld.
De sleutel in het slot van de voordeur en ik ben thuis. Hoewel was ik dat al niet op het moment dat ik mijn voet op Sevilla had gezet?

Woensdag: De gehuurde auto terug brengen. Per slot van rekening staat de auto van mijn ouders al op ons te wachten. Retour adres Jerez de la Frontera airport. Dat wordt dan een ritje met twee auto's heen en met één auto terug. De mensen die mij kennen
weten dat auto rijden in het buitenland, wat zeg ik, auto rijden op voor mij onbekende wegen niet mijn favoriete bezigheid is. Maar stoer als ik ben stap ik in de auto en rij ik hem er gewoon naar toe. En als je dan toch in Jerez bent waarom niet een rondje shoppen. Zo gezegd zo gedaan. Nieuwe Nikes gekocht en een nieuw outfitje om te lopen. Nog wat kleine dingetjes en weer terug naar huis. Uiteraard gekeken naar DE wedstrijd die helaas teleurstellend eindigde. Na de wedstrijd nog even het stadje in en een hapje gegeten.


Donderdag: als je dan toch nieuwe loopschoenen hebt moet je ze wel uitproberen. Zo gezegd zo gedaan. Muziekje in de oren en gaan. Heerlijk langs de boulevard gelopen en terug langs de branding. Het was toch wel even anders dan in Nederland. Uiteraard de omgeving maar ook de warmte. Dus maar even rustig aan doen. Toen was het tijd voor een frisse duik in het zwembad.






 Dus gehuld in mijn tankini en met de handdoek onder mijn arm in looppas via de achterdeur van het huis naar het zwembad. Na een uurtje hou ok het voor gezien en we vertrekken richting Sanlucar winkelcentrum las Dunas. Het is er vrij rustig je merkt dat het nog geen vakantietijd voor de Spanjaarden is of misschien de crisis hoewel ik daar 's avond niets meer van merk. Over crisis gesproken. Een pilsje voor 0,30 Eurocent en een broodje voor een euro???? Dit alles bij 100 montaditos een leuk concept waar je de keuze hebt uit 100 verschillende soorten kleine broodjes en daarbij dagelijks een andere aanbieding hebt voor je pilsje. Van klein tot super groot. Daarna nog even naar el Puerto de Santa Maria om daar nog wat rond te lopen niet te lang want 's avonds de wedstrijd van Spanje. We wilden kijken in het stadje maar helaas hebben we niets van de wedstrijd gezien. Wel lekker gegeten gewandeld en genoten van de sfeer. Oh ja niets kunnen zien maar ook niets gemist hoor. Ik kon de Spanjaarden op een km afstand nog horen juichen bij elk doelpunt. Hoeveel keer was dat ook al weer ...... 4 toch. À por ellos oe!!!!!











Vrijdag; vroeg op staan en met de catamaran naar Cadiz. Wat een leuke belevenis is dat. Relaxed genieten van het mooie weer en een half uur later ben je op plaats van bestemming. Daar hebben we lekker ontbeten en gewinkeld. Op zoek naar schoenen. Schoenen zat gezien maar niets gekocht althans op een slippertje en schoenen voor mijn man na. Maar niet getreurd we hebben nog zeeën van tijd. Terug naar Rota voor een late lunch en daarna huiswaarts voor een late siësta. Het diner hebben we maar weer buiten gedaan want ach het kost niets en is wel zo lekker. Als afzakkertje, nee geen neut, maar een heerlijke Manchao, zeg maar een koffie verkeerd maar dan anders en als laatste een heerlijk ijsje van leche merengada mmmmhhh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten