donderdag 21 juni 2012

Sevilla dag 1

Twee dagen Sevilla, ik kijk op mijn iPhone en zie dat de temperatuur gaat stijgen tot een 40 graden dus voor de hitte eraan komt pakken we ons tasje in en vertrekken naar Sevilla.
Onderweg besluiten we de N4 te nemen ipv de snelweg. Tijd zat en zo zie je nog eens wat. Via el Cuervo en las Cabezas richting mijn geboorte stad. Voordat we naar het hotel rijden nog even langs mijn tante. Het hotel is een bekende voor ons, we verbleven er al eerder. Een super groot en luxe hotel pal naast het stadion van Betis, mijn voetbal cluppie. Na de tas achter te hebben gelaten lopen we het zonnetje in richting het centrum. Aldaar aangekomen krijg Ik toch wel een kriebel in mijn buik en wordt ik helemaal vrolijk MIJN Sevilla ik voel het gewoon, ik kom thuis.....
Eerst maar een drankje in bij Ibense de ijssalon. Daarna winkeltjes kijken en monumenten bewonderen. We lopen via c/ Sierpes naar de "paddestoelen" op de plaza de la Encarnacion. Opzich grappig maar het past, naar mijn idee, niet in het oude stadsdeel met zijn prachtige panden en gebouwen. Maar ja wie ben ik.
Hierna richting la Giralda en zo via de plaza de los Naranjos naar la Juderia het joodse deel van Sevilla. Geweldig mooi en met zijn smalle straatjes indrukwekkend. Nog even een muntje in het fonteintje gooien voor geluk en als je hem achterstevoren in het "kommetje" gooit kom je er zeker terug zegt men. En het klopt in Januari gooide ik het muntje erin en voilà nu ben ik er weer.
Langs de vestingmuur loopt je mee en die brengt je via kleine barretjes naar prachtige patio's. Ik kan het niet laten om binnen te kijken. Ik roep gewoon "buenas" en " hasta luego" en je bent welkom om te kijken.
Nog even naar het park met giga bomen gelopen waar je rust en verkoeling kunt vinden zo ook een hond die aan kwam rennen en in de fontein sprong en er maar rondjes in bleef lopen al happend naar zijn balletje. Het baasje vond het geen probleem en wij, wij keken lachend toe en genoten.
Vlak voor de Giralda hebben we gegeten, je begint dan met een lekkere salade met langostinos en natuurlijk una jarra de tinto de verano Langzaam teruggelopen en koffie met gebak in een heel mooi authentiek barretje/delicatesse zaak. Een genot om er überhaupt binnen te lopen en te kijken naar de oude wanden en allerlei lekkernij.
"Dos manchao" en twee chocolade gebakjes. Toen zei mijn buik auw!!!
Rustig richting la Torre del Oro gelopen om nog even een fles water te kopen in een 24/7 winkel. Bij de Mac mijn mails gecheckt en op zoek naar een taxi.
In het hotel aangekomen plofte ik neer en heb ik heerlijk geslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten