donderdag 21 juni 2012

Sevilla dag 2

Vanmorgen was ik vroeg wakker, ik kijk dan altijd even naar buiten. Wat... Bewolking????
Het is dus bewolkt in Sevilla, iets wat niet vaak voor komt maar als het zo is dan is het drukkend benauwd pfffff "Bochorno" zeggen we hier.
We besluiten om naar Triana te gaan. De wijk waar mijn ouders elkaar op 12 jarige leeftijd voor het eerst hebben ontmoet maar ook de wijk van
zeemannen, stierenvechters, flamenco zangers en voetballers. En ook de wijk van de beroemde straat langs de rivier Guadalquivir, Calle Betis.
Veel bekende spaanse artiesten komen hier vandaan en wij gaan er een kijkje nemen. We verlaten ons hotel Al Andalus, waar we weer heerlijk hebben verbleven, en nemen de
benenwagen naar de fan shop van Betis. Dan met de bus richting centrum. Voordat we hier de rivier Guadalquivir oversteken naar Triana nemen we nog een kijkje in het duurste en naar ik meen ook oudste hotel van Sevilla "Alfonso XIII" maar ook het hotel waar mijn oma als kokkie heeft gewerkt in haar jongere jaren. Jeetje wat is dat mooi en indrukwekkend zeg.... En ja als je dan toch binnen bent maak je ook maar gebruik van de wc. "I was Here". In Triana heb ik geen idee waar we heen moeten dus lopen,lopen,lopen.
We besluiten om de metro te pakken. In het station wat er overigens licht en schoon uitziet worden we vriendelijk geholpen door een meneer die ons uitlegt hoe het werkt. Er is 1 lijn die bestaat uit 3 zones (saltos) afhankelijk van waar je heen gaat koop je een kaart. Geen tijdslimiet maar gewoon 1-2-3 zones, enkeltje of retour of een dagkaart voor alle zones. Dat laatste dan maar. Dat is dan 5€ de man. De lijn trekt van noord naar zuid Sevilla maar men is bezig met nog twee andere lijnen.
Zo gingen we naar de Expo, ja ja waar onze prins Máxima leerde kennen. Nadat we daar gegeten hebben in een Amerikaans restaurant, je weet wel waar je veel, heul veul op je boordje krijgt heb ik afgesproken met mijn hoog zwangere nichtje om haar rond 18:00 uur bij het Sevilla voetbalstadion te ontmoeten. Het is nog vroeg dus hup de metro weer in naar de andere kant van de stad. Gelukkig geeft de metro wat koelte want, man wat is het warm en inmiddels zonnig!!
Aangezien we al in de buurt zijn besluiten we om in Nervion, het gedeelte waar we afgesproken hebben, te blijven en nog even de oude buurt waar mijn oma gewoond heeft en wij als kind zoveel voetstapjes hebben achtergelaten te bewandelen. Maar eerst een drankje tegenover la Ponderosa DE ijssalon van Nervion.
Al wandelend komen we langs het Fc Sevilla stadion en hoewel het niet mijn cluppie is moet ik toegeven dat het er mooi uitziet. Het is denk ik vooral de herinneringen en de herkenning wat het allemaal zo mooi maakt.
Mijn nichtje wacht ons op in café las Indias een soort Starbucks. Ze is volgende maand uitgerekend en heeft een flinke buik. Rond 19:30 met de taxi naar het hotel waar de auto geduldig op ons heeft gewacht.
Nadat we nog even gestopt hebben bij een Outlet winkelcentrum (nee, niets gekocht!) rijden we via "la Venta del pan", waar we gegeten hebben en nog even de wedstrijd van Portugal mee hebben gepikt, in een stuk door maar huis.
We kunnen nog 5 1/2 uur slapen voordat onze volgende avontuur begint onze trip naar Madrid.
Wat hebben we genoten van Sevilla en wat hebben we deze prachtige stad van een andere kant mogen en kunnen bekijken nl: per taxi,bus en metro de volgende keer pakken we de tram en de fiets...... Want terugkomen doen we zeker al was het alleen al vanwege het muntje in de fontein......

Sevilla no8do

Geen opmerkingen:

Een reactie posten