zaterdag 23 juni 2012

Madrid zaterdag

Dag 2
Na een spectaculaire nacht qua verkeer, ambulances, jeugd en noem het maar op ben ik wakker geworden in rust.
Madrid gaat luidruchtig ten onder maar wordt rustig wakker.
Ik kijk weer naar buiten zoals elke ochtend en zie de zon, de straat en....Starbucks.

Ik krijg gelijk trek in koffie. Maar eerst de buitenkant verzorgen voordat ik met de binnenkant begin.
Vandaag lopen we na het ontbijt naar la Puerta del sol waar we de bus route 2 pakken richting het Bernabeu voetbalstadion.
Het is weer erg warm in Madrid ondanks dat gaan we toch bovenin de bus zitten met open dak, ach we blijven Nederlanders, volop in de zon.
Bij halte 7 stappen we uit en lopen naar het stadion. We zijn niet alleen er zijn nog meer mensen die een kijkje willen nemen in het immense stadion, Buiten het stadion staat een tv ploeg al klaar voor de wedstrijd van vanavond Spanje Frankrijk. Men heeft een tribune gebouwd met een levensgroot beeldscherm waar de wedstrijd vanavond op geprojecteerd gaat worden. Na de kaartjes te hebben gekocht lopen we via toren C het stadion in en maken de klim naar boven. Hier worden we via diverse ringen, de trofee kamer, de dug-out naar de kleedkamer en de fanshop beneden geleid.
Het is behoorlijk indrukwekkend en we maken dan ook veel foto's. Maar lieve hemel wat is het warm. Lunchen doen we in een restaurant aan de buitenkant van het stadion.
De terugweg is zwaar, we stoppen alleen nog bij de winkel "Piel de Toro" die hadden we al eerder gespot en aangezien we fan zijn gaan we daar nog een t-shirt kopen.
Hierna rusten we uit in het hotel en maken ons op voor de wedstrijd.

20:45 uur. We Lopen gehuld in een Spaans T-shirt richting de Puerta del Sol. Onderweg pakken we een restaurant waar we binnen kunnen eten bij de Airco want .... inderdaad nog steeds warm.
Onder het genot van een Paella kijken we gespannen naar de wedstrijd en het duurt niet lang of GOAL 1-0 voor Spanje. De rijstkorrels vliegen nog net niet in het rond. Veel later pad valt de 2-0 en toen vielen ook de spanningen weg. Spanje is door naar de 1/2 finales.
Na het eten lopen we naar het plein dat vol staat met mensen die allemaal hun eigen ding doen. Drinken, spelen wandelen etc. We kijken nog wat naar jongeren die skaten, iets wat ze niet onverdienstelijk doen. Magnifiek !!!! :-)
We lopen door naar het hotel maar stoppen nog even bij het café om de hoek voor een laatste drankje.