vrijdag 22 juni 2012

Madrid vrijdag

Na 5 1/2 uur te hebben geslapen ging de wekker al weer af. Ik sta op en na een douche even de koffer, die nog ingepakt was, voorzien van nieuwe en schone kleding.
Op de parkeerplaats bij de plaatselijke kiosk/bar, van het treinstation, ontbijten wij een "manchao con tosta" koffie met geroosterd brood. Enigszins gespannen voor wat komen gaat lopen we het perron op. De trein komt en wij moeten wagon 8 hebben... Dat wordt rennen....
Gelukkig zonder problemen onze stoelen gevonden en we zijn klaar voor de reis. Best relaxed hoor, veel been ruimte en stoelen die je kunt verstellen. Dvd speelt een film en je kunt gratis oordoppen krijgen om het te volgen. Via Sevilla, Cordoba en Cuidad Real komen we in Madrid aan. Mijn hemel wat een treinstation. Niet normaal zo groot en wijds. Daar pakken we een taxi naar het hotel en onderweg sta ik al versteld van deze wereldstad. Maar eenmaal aangekomen in de drukke en indrukwekkende "Gran Via" is het voor mij duidelijk: dit wordt een super weekend.
Ik stap uit en voel me ineens heel klein tussen al die hoge en imposante gebouwen. Het hotel Tryp Gran Via Is een oud hotel en heeft misschien wat onderhoud nodig naar het is wel een authentiek en charmant verblijf vanwaaruit we letterlijk alle kanten op kunnen.
We checken in en kunnen direkt beschikken over onze kamer. Bij de receptie kopen we tickets voor twee dagen met de Citytours bus, hiermee kunnen we twee dagen lang gebruik maken van deze bussen en kunnen we In en uitstappen waar en zo vaak we willen. Na een snelle lunch opgestapt op halte 7 tegenover ons hotel. We hebben de hele route boven in de bus in het zonnetje afgereden en zo hebben we een goede impressie gekregen van Madrid en haar geschiedenis. Wat is het mooi en wat is het warm Overal waar je kijkt zie je de mooiste en fraaiste monumenten opduiken. Pleinen, Parken, fonteinen maar ook balkonnetjes etc etc
We gaan nog een stukje mee tot aan de Puerta del Sol. Daar drinken en eten we wat en gaan al lopend wat straten in. Langzaam lopen we richting Cybeles en daar pakken we de bus weer naar het hotel. We stoppen 1 halte eerder om zo nog wat te wandelen. Inmiddels hebben we wel vermoeide benen en voeten want in tegenstelling tot Sevilla is het hier heuvel op heuvel af....
Op het plein naast ons hotel nemen we nog een drankje en happertje en dan gaan we naar de kamer voetbal kijken en uitrusten. Als snack nemen we nog wat kippetjes mee van de Mac, de Mac heeft een Mac café, waar je allerlei soorten koffie kunt bestellen en gebak en dat doe ik dan maar, ik heb wel trek in een bakkie latte machiato.
Voetballen kijken was geen succes eenmaal op bed gingen de luikjes dicht en nu ze weer open zijn hebben we beiden geen zin en puf meer om naar buiten te gaan. Dus blijven we lekker binnen. Morgen weer een dag. Ik geniet nog van het mooie uitzicht op de drukke straat en het valt me op dat Madrid een levendig en bruisend uitgaans leven heeft. Het Bernabeu stadion staat op het verlanglijstje voor morgen die willen we al hoppend met de bus bezoeken maar voor nu hop ik mijn bedje in " buenas noche..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten