zondag 24 juni 2012

Madrid zondag

Zondagmorgen in Madrid, wederom vroeg wakker. Het ritueel begint weer van voren af aan: ik kijk uit het raam van mijn hotelkamer en ik zie exact hetzelfde plaatje als gisteren met als enige verschil dat de winkels voor zover ik kan zien dicht zijn.
We gaan ontbijten bij ons inmiddels. "stamcafé" Iowa om de hoek van het Hotel.
Geroosterd brood koffie en een jus 9€
Ik heb me toch vergist de winkels zijn, op enkele kleintjes na, gewoon open.
We vertrekken dit keer de andere kant op en lopen door El Corte Ingles (vergelijkbaar met de Bijenkorf). Heerlijk koel is het daar altijd want buiten pffff het wil maar niet koeler worden.
Uiteindelijk wat winkeltjes in gelopen om zo te eindigen bij de Mac. Heel veel honger hebben we niet maar we nemen een snack. Bij de Mac besluiten we toch nog snel naar die ene winkel terug te lopen voor die ene schoenen die toch wel errug leuk waren. Nee niet voor mij hoor.....
Bezakt met een tas nieuwe schoenen lopen we in looppas naar het hotel waar de koffer staat. We moeten nu toch wel tempo maken anders halen we de trein niet. De taxi staat al voor de deur en zonder iets te zeggen lijkt het wel of deze mnr. ruikt dat we haast hebben, hij sjeest door Madrid heen. Waar we op de heenweg 12 euro's kwijt waren moeten we nu 6 euro's betalen ?!?.
Anyways we zijn ruim op tijd nl 15:00 uur tp en de trein vertrek 16:05 uur dus nog even wat rond lopen.
Wat een prachtig station is het overigens. Door het subtropische klimaat groeien er diverse palmbomen en andere flora.
De trein wordt omgeroepen en we stappen in met eindbestemming: El Puerto de santa Maria.
De trein rijdt een gemiddelde snelheid van 250 km/uur.
Ik kijk nog achterom en Madrid wordt klein heel klein.. Dag Madrid met je mooie pleinen, dag Madrid met je mooie parken, dag Madrid met je immense gebouwen dag Madrid het Is mooi geweest en hoewel dit keer geen muntje in de fontein weet ik zeker dat we terugkomen. " Hasta Pronto"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten