maandag 25 juni 2012

Laatste dagen Rota

Maandag morgen en bewolkt maar Warm en plakkerig.
We zijn op weg naar de kapper daar laten wij ons haar knippen 11€ daarna ontbijten, koffie jus en geroosterd brood 4,70€. Onderweg naar huis nog even wat boodschappen doen. Thuisgekomen nemen we een duik n het zwembad de temperatuur stijgt en het is warm. Na het eten een uurtje de oogjes toe. En daarna echt weer zwemmen, het is snikheet 35 graden bewolkt dus drukkend windstil en als er al een windje is dan is die bloedheet. Het zwembad brengt verkoeling toe en rond 20:00 uur maar weer naar huis.
Zo en dan nu een hapje eten in het centrum. We pakken de auto en rijden naar. c/ Mina daar eten we bij bar Feria. Hier kun je echt lekker eten of tapear (tapas eten). We besluiten een club sandwich te nemen die echt Super lekker is en een frito variado, div gefrituurde vis en garnalen kroketten.
Koffie drinken doe ik thuis want ik plof haast maar niet voordat we nog een ijsje halen voor Ray. Chocolade/ malaga zijn all-time favorite
Dinsdag: vandaag nog steeds bewolkt maar erg warm de temperaturen stijgen naar de 39 graden dus we gaan verkoeling zoeken aan zee. Onze favoriete strand is Zahara de los Atunes. De Sahara van de tonijnen bij Barbarte. Het water is daar super helder en schoon de golven zijn daar prachtig en het strand is breed met heerlijk fijn zand. We rijden er dus graag een uurtje voor om.
We pakken de nieuwe snelweg richting Chiclana en gaan bij Conil secundaire rijden. Conil de la Frontera ook daar hebben wij in onze jongere jaren heel wat tijd doorgebracht met onze Oom Antonio die daar een verblijf had. Inmiddels is hij er niet meer en het verblijf is jaren geleden ingeruild voor een huis in Rota. En zo is het cirkeltje weer rond.
Afijn ik dwaal af, waar was ik. Oh ja Zahara de los Atunes. We rijden door werkelijk prachtige wegen tussen nog mooiere landerijen waar de stieren onder de olijfbomen liggen. Ik wordt wild als ik een stier zie.... Ha ha ja werkelijk ik vind ze zoooo mooi maar ook zooo eng! Ik zou ze willen knuffelen.... Ik denk dat ik maar bij een koe begin .....
In iedergeval via diverse kleine dorpjes zoals Vejer, Medina Sidonia ( of zoals door mij omgedoopt in Tante Sidonia) gaan we bij Barbate de weg af richting de kust. Deze duikt op achter de mooie bergen en Dan komt je een kleurenpallet tegemoet van diepblauw tot zeegroen water.
Over de brug het dorpje in en richting het strand. Het dorpje is aardig opgeknapt. We komen hier al zeker 10 jaar en in die tijd was het niet veel inmiddels is het al een heus dorpje geworden.
De zee is hier zo geweldig schoon en helder dat het een genot is om er in te zwemmen. Ook zijn er weinig of geen steentjes en alg waardoor je vanaf het begin er heerlijk in kunt lopen. De bewolking houdt aan en de wind die er dan gelukkig nog waait is warm. Dus snel een duik in het frisse zoute water.
Ik vrees dat het niet bij één blijft.
Met de koptelefoontjes op en luisterend naar heerlijke muziek loop in het strand op en af. En al kijken naar de golven denk ik "stop de tijd" dit is mijn kleine paradijs!!!!
Eerlijk gezegd zijn wij niet van die mensen die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op strand blijven dus na een aantal uur hebben wij het weer gezien en rijden richting San Fernando hier halen we de laatste boodschapjes bij de Carrefour en met een gebraden kip op zak rijden we huiswaarts. Thuis gekomen nemen we nog een duik in het zwembad en zetten voor het eerst de airco aan. Het is werkelijk te benauwd.
We besluiten de volgende dag naar de markt te gaan en weer richting Zahara te rijden voor onze laatste stranddag aan de Costa de la Luz.

Woensdag : we staan op van een heerlijk koele nacht. De verrijdbare airco is mee naar de slaapkamer gegaan

We pakken onze tas en rijden naar de markt. Wat is dit toch een geweldige markt alles is er te koop voornamelijk kleding weliswaar maar tjee wat een leuke dingen. En hier is je gulden echt een daalder waard.
We kopen nog wat laatste dingen voor kleine Emma en rijden richting de Zahara.
Onderweg eten we nog een late ontbijt. Wat heet laat. Hier kun je tot de lunch nog ontbijten dus 1130 is best te doen.
Op het strand merken we dat de temperatuur gezakt is en het windje is nu heerlijk koel. Eindelijk want het was te veel van het goede. Ongemerkt zijn we gisteren wel een beetje verbrand. De huid is gevoelig dus niet te lang blijven hangen maar. We gaan naar huis voor onze laatste avond Rota. De avond waarop Spanje de halve finale speelt tegen Portugal. Thuis wacht mij nog een aangename verassing Onze vlucht gaat om 1930 uur en ik maar denken dat het om 1600 uur was. Dus de avond kan ik chill doorbrengen en morgen maar inpakken en opruimen. We gaan lekker uit eten in het volgens mij duurste restaurant van Rota. Ja ja we nemen het er van. uitkijkend op het strand nuttigen we onze laatste avondmaal haha dat klinkt raar... Maar het is nou eenmaal zo. Dan beginnen de voorbereidingen van de wedstrijd en we lopen richting de auto om de wedstrijd thuis te gaan kijken. Onderwijl lopend komen we een terras tegen waar we maar lekker neerstrijken en de wedstrijd tussen de mensen kijken. Het wordt een spannend strijd met als winnaar Spanje. Dus op
Naar de finale.
Donderdag: de koffers zijn gepakt. We ontbijten nog bij San Antonio en Ray gaat de auto een was beurt geven. Ik koop de allerlaatste dingetjes en de koffers kunnen dicht. Het huis is aan kant en het wachten is op de taxi die ons naar Sevila brengt.
De vlucht is super gegaan en voor ik het goed en wel in de gaten heb zijn we weer terug in Nederland. Op Schiphol zien we nog net de laatste secondes van de wedstrijd Italië Duitsland. Italië wordt de tegenstander van Spanje in de finale. Dat beloofd een mooie wedstrijd te worden.

Zondag. Finale Spanje Italië. Zelfs de kleur van de bloemen zijn aangepast dit weekend.

Winnaar : SPANJE. Wat een mooie afsluiting van onze geweldige vakantie. En nu weer back to business




Geen opmerkingen:

Een reactie posten